Ex-Human Head-werknemer: 'Prey 2 was volwaardige, leuke game'
Over de ontwikkeling van Prey 2 kan waarschijnlijk wel een boek geschreven worden. Zo werd het spel aangekondigd, vervolgens weer in alle stilte uitgesteld, kregen we tegenstrijdige berichten, werd het geschrapt en nu zou het hele project overgeheveld zijn naar Arkane Studios, de mensen achter Dishonored.
Human Head, de oorspronkelijke ontwikkelaar, zou dus niks meer met het project te maken hebben en ook Obsidian (waarvan gezegd werd dat zij ermee aan de slag gingen) dus ook niet. Een voormalig werknemer van Human Head,Jason L. Blair, heeft nu zijn kant van het verhaal uit de doeken gedaan. "Dit gerucht over Prey 2 en Arkane Studios doet heel wat oude leugens weer opflakkeren. Ik ben er stil over geweest, maar nu niet meer. Ik heb jaren bij Human Head Games gewerkt, waaronder in verschillende fases aan Prey 2. Zo was ik de narrative designer in de laatste 6 maanden van diens ontwikkeling bij Human Head. Het was veel meer dan een demo. Het was een geschift leuk, volwaardig spel. Het was een klein team, maar dat zou je niet gezegd hebben."
Over de evolutie nadien, is hij ook niet meteen al te vrolijk. "Wat met het spel gebeurd is, vanuit mijn standpunt, was een politiek spelletje. Kleingeestig en waarschijnlijk zelfs voer voor een rechtszaak. Human Head had een geweldig spel en ik was kapot toen het spel voor onbepaalde duur werd uitgesteld. De ontwikkelaar verdiende het om het spel te laten uitbrengen en ze hadden het ook nodig." Hij vindt het niet erg dat Arkane Studios ermee aan de slag zou gaan en verwacht ook dat er goed werk geleverd wordt, maar hij vindt het wel jammer dat Human Head niet erkend zal worden voor wat er afgeleverd wordt.