CEO van Take Two geeft visie over tweedehandse gameverkoop
Met de mogelijke komst van anti-tweedehandse systemen op de next-gen consoles laait deze discussie weer hoog op en dat wil zeggen dat tal van bekende mensen in de industrie de vraag voorgeschoteld krijgen. Zo ook bij Strauss Zelnick, hoofd van Take-Two, moederbedrijf van 2K en Rockstar.
Hij stelt dat als Microsoft een manier heeft gevonden om inkomsten te genereren uit tweedehandse verkoop, dat zij daar ook een deel van de koek moeten krijgen. "Het is moeilijk te vatten dat zij wel geld zouden krijgen en wij niet", vindt hij. Toch ziet hij andere manieren om de tweedehandse markt te bestrijden. "Zorg voor betere kwaliteit, zoals je ziet in onze Metacritic-scores. Geef de consument vervolgens DLC, die vaak gratis is, zowat 3 à 4 weken na de release, omdat dat het moment is dat je het risico loopt dat ze hun spel gaan inwisselen. Als je het spel 8 weken in de handen van de consument kan houden, geef je eigenlijk niet meer om de tweedehandse verkoop, omdat de eerste 8 weken zo belangrijk zijn." Hij vat het samen in de zin dat deze markt bestreden kan worden door de consument te "plezieren" [met goede content].