Microsoft en Sony zijn zich bewust van anti-DRM campagnes
Het is momenteel nog steeds niet duidelijk hoe het nu precies zit met next-gen consoles en tweedehandse games, waardoor geruchten en potentiële scenario's vrij spel krijgen, wat natuurlijk niet meteen in het voordeel van Microsoft en Sony speelt. De bal ging aan het rollen toen berichten opdoken over hoe de Xbox One zou omgaan met tweedehands, maar toen ook Sony niet meteen met een duidelijk verhaal op de proppen kwam, ontstonden ook voor de PS4 eventuele doemscenario's. Het resultaat is een grote anti-DRM campagne via onder meer Twitter.
Verschillende topmensen van Sony lieten de voorbije dagen weten via Twitter dat ze het geweldig vinden om zo'n toegewijde fans te hebben, en blijkbaar wil men ook duidelijk maken dat Sony alles op de voet volgt en de bezorgdheden van gamers ter harte neemt. Uiteraard wil dit niet meteen zeggen dat de PS4 niet een gelijkaardig systeem als de Xbox One zou hanteren. Vanuit de hoek van Microsoft dan weer kwamen er iets minder reacties, buiten het officiële standpunt dat over het specifieke systeem voor tweedehands nog gecommuniceerd zal worden. Larry Hyrb, beter bekend als Major Nelson, liet echter weten dat Microsoft wel degelijk op de hoogte is van de bezorgdheden van gamers.
"We zijn ons volledig bewust van wat er gebeurt," vertelde Hyrb. "Ik ben ook aan het werken aan enkele zaken om het te adresseren. Ik kan momenteel niet veel meer zeggen, maar we luisteren wel degelijk." Mogelijk brengt E3 wat meer duidelijkheid over hoe alles nu precies in zijn werk zal gaan.