Infinity Ward: "Overstappen naar Ghosts geen moeilijke beslissing"
Als je al jaren aan dezelfde franchise werkt, zou je kunnen denken dat bepaalde studio's toch liever eens iets anders willen doen. Dat is bij Infinity Ward niet het geval, ook al had men de kans na Modern Warfare 3. Wat men wel na een lange brainstormsessie besloten had, was om het Modern Warfare-universum achter te laten en een nieuwe weg in te slaan met Call of Duty: Ghosts.
"Het was geen moeilijke beslissing, maar wel een die lang vergde. We krijgen de kans niet om aan een volgende game te denken totdat we klaar zijn met een spel. Toen we Modern Warfare 3 afgewerkt hadden, hadden we een lange brainstormsessie en die duurde ettelijke weken. Iedereen kan dan ideeën aanbrengen, niet enkel qua type game, maar ook qua momenten in het spel zelf. We wisten allemaal dat we graag verder wilden met Call of Duty, ook al konden we iets anders doen. We wilden een nieuw Call of Duty-universum creëren of toch een nieuw verhaal op zijn minst, met nieuwe personages en nieuwe ervaringen. Het eenvoudigste was om in hetzelfde [Modern Warfare]-universum verder te gaan met een andere verhaallijn. Dat was de eerste stap, maar omdat we zoveel aanpassingen wilden maken, was het duidelijk dat we iets anders dan Modern Warfare moesten maken", laat Mark Rubin weten.