Maker God of War zou nieuwe game meer als Zelda maken
David Jaffe, de maker van God of War die tegenwoordig niet meer bij de reeks betrokken is, heeft tijdens een interview te kennen gegeven dat de combat van God of War eigenlijk redelijk oppervlakkig zijn. Dat zou ook de bedoeling zijn geweest. Het moest simpel zijn maar vloeiend, zodat de speler door een eventueel te ingewikkelde combat niet uit de hele ervaring getrokken zou worden. Jaffe zei dat hij de eerste God of War-game maakte om de speler het gevoel te geven dat hij of zij naar een actie- en avonturenfilm aan het kijken was, eerder dan dat hij of zij zelf deel uitmaakte van die film, "zoals The Legend of Zelda, bijvoorbeeld."
Jaffe vertelde verder dat hij nu tot het inzicht is gekomen dat er meer uit gameplay te halen valt wanneer je de speler de held laat zijn in plaats van dat je de speler enkel naar de held laat kijken. In dat opzicht zou hij een nieuwe God of War dan ook meer als The Legend of Zelda willen maken in plaats van enkel een stevige rollercoasterrit te voorzien waarbij simpele combat en grote adrenalinestoten centraal staan. Of ze bij Sony luisteren naar zijn bekommernissen, dat valt natuurlijk nog af te wachten. Bovendien is het de vraag of fans dat wel zien zitten.