Nintendo pikt advertentie-inkomsten in van Youtube-spelers
Niet iedereen is even happig op het feit dat games opgenomen worden en vervolgens op YouTube worden gezet, terwijl zulke zaken toch ook voor visibiliteit zorgen voor bepaalde games. Bovendien zoeken heel wat mensen naar gameplay om te zien of het spel hen ligt of men wil bepaalde scènes zien omdat men zelf vast zit.
Nintendo heeft nu besloten om "Let's Play"-filmpjes op te eisen als copyright, waardoor de advertentie-inkomsten niet meer naar de makers gaan, maar naar Nintendo terugvloeien. Dit is uiteraard niet meteen naar de zin van de makers zelf, al probeert Nintendo uit te leggen dat men niet alles en iedereen viseert. Zo wordt er momenteel enkel gefocust op Super Mario 3D Land, New Super Mario Bros. 2, New Super Mario Bros. U en Mario Kart 7. "Dit zal voor de meeste fan-video's geen veranderingen opleveren. Zij die Nintendo-content tonen, zoals beelden of geluid van een bepaalde lengte, zullen nu advertenties krijgen aan het begin of aan het einde van de clipjes. We willen dat onze fans Nintendo-content op YouTube blijven delen en daarom hebben we ervoor gekozen om die content niet te blokkeren, zoals bij anderen wel is gebeurd."