Inafune: "Keuzes in Soul Sacrifice moesten emotioneel zijn"
Soul Sacrifice is de nieuwste grote(re) game van de PS Vita en Keji Inafune is ook niet meteen een onbekende naam in de gameswereld. Met zijn nieuwste game wilde hij vooral ervoor zorgen dat mensen emotioneel betrokken waren bij de beslissingen die men moest nemen.
"Vroeger moest je gewoon snelle reflexen hebben bij de keuzes: links of rechts stappen om een kogel te ontwijken. Dat is niet emotioneel, maar stel dat je 2 keuzes hebt en dat er sowieso een personage sterft. Dan moet je jezelf in vraag stellen en met de gevolgen leven", stelt Inafune.
"Ik zit al lang in de gamesindustrie en de hele sector lijkt naar emotie te draaien. We zitten in het tijdperk dat emoties en gevoelens in games worden verwerkt. [...] In Soul Sacrifice wordt de vraag gesteld of je jezelf opoffert of je vrienden. Je kan ook kiezen om niemand op te offeren en het zo te laten. Die keuzes kan je niet maken zonder emotioneel betrokken te zijn. Ik denk dat toekomstige games die emotionele elementen moeten toevoegen."