Sony plant "geen enorme verliezen bij de PS4-lancering"
Bij de vorige consolegeneraties was het wel eens de gewoonte om een console in de markt te zetten aan een fractie van de productiekost. Daarmee probeerde men eerst en vooral marktaandeel te behalen, om vervolgens inkomsten te vergaren door software te blijven verkopen. Bij de PlayStation 3 heeft Sony die tactiek ook weer gebruikt en bleek het een bijzonder kostelijk zaak te worden.
Bij de PlayStation 4 is men dus geenszins van plan om weer diep in de eigen geldbuidel te tasten om toch maar een toestel aan een aanvaardbare prijs te kunnen verkopen. "We zijn niet van plan om een enorm verlies te incasseren bij de lancering van de PlayStation 4. Toen we de PS3 aan het ontwikkelen waren, deden we ook veel investeringen om de Cell-chip te ontwikkelen. Alle processen werden door ons betaald. Deze keer hebben we een team dat zich met de chip bezig houdt, maar we hebben al bestaande technologie die we kunnen integreren. De faciliteiten worden nu door onze partners betaald, dus we moeten niet alle investeringen zelf doen", laat Chief Financial Officer bij Sony, Masaru Kato, weten.