eShop-verkoop meer dan verdubbeld op 1 jaar tijd
De digitale weg lijkt de toekomst te zijn en na een aarzelende start is Nintendo nu ook volop mee met het digitale wereldje. De eShop plukt daar nu al de resultaten van, want de inkomsten zijn aanzienlijk toegenomen nadat men meer focus legde op het digitale kanaal. Zo wist men in het fiscale jaar 2012 62 miljoen euro binnen te rijven op deze manier, maar in het fiscale jaar 2013 (dat op 31 maart 2013 eindigde) is dat getal al meer dan verdubbeld.
"Add-ons en de digitale verkoop van retailtitels hebben bijgedragen tot de huidige verkoopstoename", zegt Iwata. Zo heeft Animal Crossing: New Leaf een downloadratio van 25%, wat toch een aanzienlijk aantal is, gezien het feit dat het spel nu 3,9 miljoen exemplaren heeft verkocht. Daarbij negeert het de retailkanalen niet, aangezien men daar ook vouchers kan kopen voor de digitale versies van de games. Meer dan 60% van de digitale verkoop gebeurt via retailers. Eenmaal mensen iets hebben gedownload, zijn ze ook sneller geneigd om voor een volgende game digitaal te gaan zoeken.