Bethesda: "uitgevers en ontwikkelaars moeten mee in proces van tweedehands"
Toen Pete Hines, vice president van Bethesda, werd gevraagd of hij zich zorgen maakt om de tweedehandsmarkt, die centjes oplevert voor retailers maar niet voor uitgevers en ontwikkelaars, antwoordde hij dat het zeker en vast een bezorgdheid is. Bij Bethesda zien ze echter geen heil in bijvoorbeeld een online pass, maar hoopt men dat uitgevers en ontwikkelaars ooit deel kunnen uitmaken van het proces van tweedehands.
"Het is absoluut een bezorgdheid," vertelde Hines. "We hebben geprobeerd het te verzachten door games te creëren die herspeelbaarheid bieden, door ze te ondersteunen met DLC die het de moeite waard maakt om de game nog wat te houden, of door tools aan te bieden die de zaken nog verder duwt. Games zijn niet goedkoop om te kopen omdat ze duur zijn om te maken, en mensen zoeken naar manieren om het betaalbaar te houden. Ik denk niet dat iemand al een oplossing heeft gevonden die voor iedereen werkt, en er kan misschien wel nooit een zijn tot iemand vindt hoe ontwikkelaars en uitgevers in het proces van gebruikte games kunnen gebracht worden in plaats van dat men alles voor zichzelf houdt."
Hines vertelde verder dat Bethesda het niet ziet zitten om zomaar een multiplayer in haar games te stoppen zodat ze er een online pass bij kunnen implementeren. "Het eindresultaat zou een mindere game zijn," zegt Hines, omdat men er teveel tijd in zou moeten steken, waardoor de singleplayer eronder zou lijden.