Evolution en Guerrilla Games hadden invloed op Dualshock 4-controller
Met de komst van een nieuwe console krijgen we ook een nieuwe Dualshock-controller, nummer 4 ondertussen. Niet iedereen was meteen overtuigd toen Sony aankondigde dat er een nieuwe ging komen, een gevoel dat voor sommige wegebde toen de controller ook getoond werd. Nu blijkt dat Evolution Studios en Guerrilla Games ook een aanzienlijk stukje invloed hebben gehad op de ontwikkeling van de controller.
"Ik denk dat we al sinds Kerstmis 2011 betrokken waren bij de ontwikkeling van de Dualshock 4. We hebben er mee voor gezorgd dat de specifieke gyro-delen in de Dualshock 4 zijn terechtgekomen. Wij hadden prototypes die aantoonden dat de gyro's die wij gebruikten toelieten om de controller om te draaien zoals een stuur en dat de onderdelen van toen behoorlijk wat vertraging hadden. We wisten onze zaak te bepleiten bij de mensen in Japan en ze hebben geluisterd", laat Scott Kirkland weten.
Wat Guerrilla Games betreft, die studio had specifieke eisen wat de triggers betreft. "Zij wilden specifieke zaken en vanuit ons racestandpunt wilden wij heel wat subtiliteit qua versnellen en remmen. Op sommige vlakken moesten we wat compromissen zoeken, maar de controller laat je niet per ongeluk de triggers indrukken en ze bieden een mooi gevoel van weerstand aan."