Deep Silver: "Beter dan EA's, Activisions en Ubisofts van de wereld"
Als we aan de grote uitgevers van de gamewereld moeten denken, zullen velen al snel met Activision, EA, Ubisoft, Sony, Microsoft, Nintendo en dergelijke op de proppen komen, maar er zijn natuurlijk nog tal van andere uitgevers, waaronder Deep Silver. Deze zal waarschijnlijk de meeste bekendheid genieten omwille van Dead Island en de recente aankopen bij THQ, in de vorm van Saints Row-ontwikkelaar Volition en de Metro-franchise.
Bij Deep Silver zijn ze in elk geval rotsvast overtuigd van hun strategie en hun aanpak en schatten ze zichzelf niet lager in dan andere uitgevers. "Wat ons onderscheidt van AAA-uitgevers is dat ik geen behoefte heb om een AAA-uitgever te zijn. Ik denk dat wij veel beter zijn dan de Activisions, EA's en Ubisofts van de wereld. Zij mogen misschien wel op 3 miljard dollar genoteerd staan, maar het verschil is dat wij winst maken. [...] Wil ik 500 mensen aannemen en een hoofdkwartier bouwen? Dat doen wij niet en het is ook niet wat we moeten doen. Ik ben ervan overtuigd dat we tegenwoordig geen gigantische organisatie nodig hebben en dat is wat zoveel uitgevers de das om doet. Eenmaal je geen enorme AAA-hit hebt, heb je zoveel kosten dat je ten onder gaat. Als die ene titel niet succesvol is, ga je snel een sequel uitbrengen in de hoop dat het dan wel lukt", laat Geoff Mulligan, COO van Deep Silver, weten. Een ander voordeel vindt hij dat Deep Silver geen verantwoording moet afleggen tegenover investeerders, waardoor het naar eigen zeggen ook veel sneller en wendbaarder is.