Spelunky-maker: Mobiel platform voelt te veel als loterij aan
Er wordt vaak gezegd dat de toekomst op de mobiele platformen ligt en dat de andere platformen, voornamelijk de consoles, daar de gevolgen van zouden moeten dragen. Toch is niet iedereen overtuigd van het heil van het mobiele platform. Dat is toch wat af te leiden valt uit de woorden van de maker van Spelunky.
"Ik denk dat [de mobiele platformen] moeilijk zijn, omdat er zoveel games zijn die gewoon als goedkoop entertainment zijn gemaakt en veel geld opbrengen. Het is moeilijk als ontwikkelaar als je een niet-mobielgetint game maakt voor dat platform. Het komt wat overweldigend over. Wat een succes wordt en wat mislukt, lijkt ook wat wispelturig te zijn. Voor heel wat ontwikkelaars voelt de mobiele markt eerder aan als een loterij. Zo'n wisselvallig gevoel doet veel ontwikkelaars niet echt deugd.[...] Je zou compleet kunnen mislukken op het mobiele platform, wat ik niet mogelijk acht op pc of console als je een goede game maakt. Als je er een paar jaar aan werkt, krijg je daar op zijn minst terug wat je erin hebt gestoken."