Ubisoft Montreal: "PS4-ontwikkeling is aangename verrassing"
Toen de PlayStation 3 uitkwam, liet Sony verstaan dat de ontwikkeling ervoor niet van een leien dakje zou verlopen. Men wou immers ervoor zorgen dat ontwikkelaars niet vanaf het begin alles zouden door hebben en dat ze na verloop van tijd met nieuwigheden zouden kunnen komen, iets wat vele andere uitgevers en ontwikkelaars niet zo leuk vonden, aangezien het extra werk oplevert.
Met de PlayStation 4 wil men een andere richting uit, meer ontwikkelaargericht, en dat lijkt vruchten af te werpen, want de reacties zijn positief te noemen. Ook de mensen bij Ubisoft Montreal zijn bijzonder tevreden. Yannis Mallat, het hoofd van de studio, zegt dat het een "radicale verandering is geweest [qua architectuur] voor Sony." Hij vertelt dat er programmeurs waren die lessen Japans moesten volgen om te begrijpen wat men met de PS2 en PS3 moest doen, maar dat is niet zo nu. "De PlayStation 4 is echt een aangename verrassing, want het is inderdaad heel herkenbare architectuur. Ik denk dat het voor ons handig is dat we al vroeg beslist hebben om op high-end pc's te werken. Voor ons zal het een minder complexe overgang worden [naar de volgende consolegeneratie]", zegt de man die eerder al zei dat de volgende Xbox-console op dezelfde lijn zal zitten als de PS4.