Double Fine experimenteert met PlayStation 4
Double Fine is niet de grootste ontwikkelaar uit de hoop, maar toch werd het door Sony rechtstreeks aangesproken om bezig te zijn met de PlayStation 4. Dat vond Tim Schafer, grote man bij Double Fine, wel enigszins bizar, vermits het normaal gezien niet zo rechtstreeks verloopt met een partij als Double Fine, die naar eigen zeggen "geen Bungie is, of in PlayStation-termen, geen Insomniac."
"Dit is 1 van de eerste keren dat we door een consolebouwer werden aangesproken en dat we de vraag kregen wat we net wilden en wat we konden doen met bepaalde features.[...] We hebben ondertussen een paar kerels die aan het experimenteren zijn met wat we met de features kunnen doen", onthult Schafer. Hij vindt dan ook dat de strategie die Sony volgt de goede is, maar ook de meest logische. "Het is niet zo moeilijk om ontwikkelaars te overtuigen, want we willen gewoon met een beetje logica behandeld worden. [...] Laat ons onze games patchen wanneer wij dat willen, onze games zelf in de uitverkoop zetten en ze uitbrengen in de gebieden dat wij willen en dat soort zaken zal een ontwikkelaar snel fan van je maken."