Jade Raymond: 'Games moeten meer user content hebben'
Jade Raymond, topvrouw bij Ubisoft Toronto, is volop bezig met Splinter Cell: Blacklist, maar heeft recentelijk wel wat te zeggen gehad op de Game Developer Conference en het ging daarbij onder meer over de steeds hogere kosten van games en of dat kan blijven gaan. Ze vindt uiteraard niet dat het houdbaar is en ze denkt daarbij om de gebruiker meer te betrekken.
"Om een simplistisch antwoord te geven denk ik dat games en franchises meer content van de gebruiker moeten toevoegen. Daarmee bedoel ik niet dat elk spel plots een level editor moet hebben, want niet iedereen wil zich daarop toeleggen. Dat is te ingewikkeld. Denk echter aan Dark Souls en hoe je ervaring beïnvloed wordt door andere gamers. Op welke manieren kan een gebruiker de ervaring beïnvloeden? Dat is wat hits zal creëren, maar het laat aan de andere kant ook toe om interessante content te bouwen zonder dat daar gigantische kosten aan verbonden hoeven te zijn. Dat is voor mij belangrijk, want ik denk dat mensen vooral hun eigen ervaring willen hebben, in eender wat." Blijkbaar zouden we in Splinter Cell: Blacklist ook zo'n zaken moeten kunnen vinden, al liet ze nog niet specifiek weten wat het juist wordt.