"VR is het next-gen gedoe dat gamers echt willen"
De Oculus Rift, een VR-bril, kon bij diens aankondiging meteen op wat aandacht rekenen van ontwikkelaars als Valve en id software. Palmer Luckey, de CEO achter het bedrijf dat deze VR-bril produceert, denkt dat dit product ook de echte "next-gen" is van de gamesindustrie.
"Vanaf het begin van 3D-gaming is het 1 van de doelen om een virtuele realiteit te creëren, om je echt thuis te doen voelen in deze wereld. Daarvoor zijn first person-games gemaakt en ik denk dat het heel duidelijk is dat mensen virtual reality willen. Ze zien het en zeggen dat het iets is dat ze willen, dat ze in deze werelden willen rondlopen. Er zijn natuurlijk nog andere mogelijke richtingen voor next-gen gaming. Zo zeggen mensen dat mobiel de toekomst is of touch of sociaal, maar die mensen zullen niet zeggen dat ze al heel hun leven zitten te wachten op een sociaal, mobiel, casual streaming game met microtransacties. Wat ze wel zeggen is dat ze een spel in virtual reality willen spelen en daarom krijgt [de Oculus Rift] zoveel aandacht en daarom zal het een echt next-gen gamingtoestel zijn."