Gearbox-artist over next-gen: "Mikken op laagste gemene deler"
Als we Nick Peterson, FX artist bij Gearbox Software, mogen geloven, dan gaat het eigenlijk niet zo denderend veel uitmaken welke console er nu een voordeel heeft tegenover de andere, omdat er toch naar de "laagste gemene deler" zal worden gewerkt. Daarmee bedoelt hij dat, ondanks dat de ene console misschien krachtiger is dan de andere, er voor multiplatform titels waarschijnlijk gewoon gemikt wordt op de console met de minste kracht, om zo een zo groot mogelijk publiek te bereiken.
Hij is wel tevreden over wat de PlayStation 4 al heeft getoond. "Als [Sony] in de buurt geraakt van de ontwikkeltools die Microsoft had bij de Xbox 360, zit men goed. Het toestel ziet er in elk geval heel erg snel uit met dat GDDR5-geheugen. Ik vraag me af waar de volgende Microsoft-console zal zitten qua performantie." Verder vindt hij de indie-ontwikkeling op PS4 wel interessant, al vraagt hij zich wel af hoeveel Sony zal vrijgeven qua geheugen zodat de indies er mee aan de slag kunnen.