Realistische verwondingen in The Last of Us
Op The Last of Us is het nog even wachten, maar voorlopig ziet het er wel naar uit dat het spel de moeite van het wachten waard zal zijn. Inmiddels is er weer wat extra informatie over de game opgedoken, meer specifiek over hoe het systeem van verwondingen in elkaar zit.
Wanneer Joel in zijn linkerarm wordt geraakt zal je die met je rechterarm moeten vastnemen om de wonde niet al te zwaar te laten bloeden. Uiteraard zal je die wonde ook zo snel mogelijk moeten verzorgen en dat kan met verschillende zaken die je onderweg vindt. Verzorg je de wonde niet, dan blijf je bloed verliezen en ben je een stuk minder mobiel. Dit blijkt nog meer wanneer Joel in zijn rechterarm wordt geraakt, want dan zal hij een zwaar wapen, zoals bijvoorbeeld een shotgun, niet langer adequaat kunnen hanteren. Zelfs wanneer de arm verzorgd is zal je pas weer goed kunnen mikken wanneer ook de pijn volledig weg is. Hetzelfde geldt voor een schot in het been. Na verzorging zal je nog steeds een tijdje mank lopen.
Verder werd nog eens duidelijk gezegd dat munitie niet zomaar voor het oprapen ligt in The Last of Us. De kogels die je wel hebt zomaar verspillen door in het wilde weg te schieten zal er dan ook niet inzitten en vaak zal je een gevecht van dichtbij moeten beslechten met je vuisten om vooruit te geraken in het spel.