CD Projekt: "Pc misschien niet altijd lead platform"
In een interview over de werkwijze en visies van CD Projekt was Adam Badowski behoorlijk openhartig over hoe het bedrijf werkt en welke aanpak het predikt. Zo is het niet meteen van plan om op de free-to-play kar te springen, omdat het vindt dat het hele model nog niet 'perfect' is, waardoor men er liever van weg blijft tot men zich er goed bij voelt.
Ook het feit dat men altijd al op pc heeft ontwikkeld, kaartte Adam Badowski aan. "We weten veel van de next gen platformen waar we nog niks over mogen zeggen, maar we willen altijd de kwaliteit maximaliseren voor elk platform, door de unieke sterktes en voordelen te gebruiken. Vaak is het het zwakste platform dat bepaalt wat de kwaliteit voor alle platformen zal zijn, maar we zijn gekend voor onze kwalitatieve visuele stijl en dus moeten we elk platform zo individueel mogelijk aanpakken."
Daarbij houdt hij ook niet vast aan de pc als hoofdplatform, want ondanks het feit dat het wel het hoofdplatform was bij The Witcher 2 omdat het naar eigen zeggen het krachtigste was, "kan dat veranderen in de toekomst". "Pc laat momenteel meer toe, maar er komen nieuwe platformen bij. In de toekomst zou het makkelijker moeten zijn om de vereisten eenvormiger te houden, al blijven er wel sommige zaken, zoals controls, die specifiek naar bepaalde platformen gericht zijn, maar de nieuwe platformen zullen alles wel eenvormiger maken."