DmC-producer: "Goed gemaakte consoleversie zorgt voor redelijk eenvoudige pc-port"
Normaliter wordt er al snel geklaagd over een pc-versie en of die versie wel bestaansrecht heeft omwille van welke reden dan ook. Piraterij en financiële redenen worden al snel naar boven gehaald, maar volgens de producer van DmC: Devil May Cry is dat niet noodzakelijk zo. Alex Jones van Capcom vindt immers dat het best eenvoudig kan zijn om een goede pc-versie te maken.
Zo vindt hij een deftige consoleversie een goede basis voor een redelijk eenvoudige pc-port, zowel qua kost als qua logistiek. "Het hele proces verliep eigenlijk zonder drama en mislukkingen. We hebben de ontwikkeling zo aangepakt dat er geen langdurige afhankelijkheid was tussen het consoleteam en het pc-team. [...] Beide groepen deden het geweldig. Als uitgever hadden we reeds vroeg beslist dat we een pc-versie zouden doen en dat liet ons toe om goed te plannen, zodat de ontwikkeling zo vlot mogelijk zou zijn."