Gebruikte PS4-demo van Killzone: Shadow Fall slechts 1,5GB VRAM?
Bij de PS4-aankodniging vorige week bleek dat het systeem 8GB aan GDDR5-geheugen zou bevatten. Dit was enigszins een verrassing, aangezien voorheen werd aangenomen dat het slechts om 4GB zou gaan, wat uiteraard nog steeds een stevige sprong voorwaarts is tegenover wat de PS3 heeft. De 8GB is ongeveer 16 keer meer dan wat de PS3 nu bevat en dat zou ontwikkelaars dus heel wat extra mogelijkheden geven. Het enthousiasme wordt nog wat extra aangewakkerd nu blijkt dat de PS4-demo's, ook de indrukwekkende demo van Killzone: Shadow Fall, slechts 1,5GB gebruikten.
Via een post op een forum vertelde een "betrouwbare" ontwikkelaar dat dev kits die werden gebruikt voor de demo's slechts 1,5GB beschikbaar hadden voor de graphics en dat de demo's in kwestie dus niet meer dan dat konden gebruiken. Dit doet dan ook vermoeden dat PS4-games op termijn, wanneer ze het systeem en alle VRAM ten volle kunnen benutten, nog heel wat meer in petto zullen hebben.