Bioware: Overstap naar next-gen te duur voor grote sprong
Bij de onthulling van de PlayStation 4 konden we ook al wat games zien, die volgens sommigen niet al te veel vooruitgang toonden ten opzichte van PlayStation 3-games, en Bioware legt uit waarom we misschien geen al te grote grafische sprong moeten verwachten bij de nieuwe generatie.
"Ik denk dat het belangrijkste is dat de industrie zichzelf niet in een hoek duwt, waarbij het economisch onhaalbaar is om een game te maken. De vorige technologie stap heeft heel wat mensen verrast, zeker op het vlak van werkkrachten en de vaardigheden die nodig waren om aan de verwachtingen te beantwoorden. Bij de vorige generatie dacht iedereen dat het 10 keer beter zou zijn dan bij de generatie daarvoor. Bij de volgende generatie zal er ook een grote sprong zijn, maar die zal niet zo duidelijk zijn. Mensen zullen zaken slimmer aanpakken en zullen waarschijnlijk beter voorbereid zijn. We kunnen geen sprongen zien die 10 keer beter zijn, want dat is budgettair waanzinnig. Je zou 20 à 30 miljoen exemplaren moeten verkopen om gewoon uit de kosten te geraken", laat Neil Thompson, director of art & animation, weten.