Battlefield Premium aan 2 miljoen, Fifa 13 aan 7,4 miljoen
Dat Battlefield 3 en de Fifa-franchise 2 belangrijke hoekstenen zijn voor EA, mag wel duidelijk zijn, gezien de cijfers die beide franchises weten neer te zetten. Fifa 13 zet de zegetocht van de afgelopen jaren gewoon verder en zit nu al aan 7,4 miljoen exemplaren op 1 maand tijd. Binnen de eerste 5 dagen na release waren dat er al 4,5 miljoen, dus het spel blijft in elk geval heel sterk presteren en is dan ook de "grootste sportgame-lancering aller tijden".
Ook Battlefield Premium doet het goed. Deze concurrent van Call of Duty Elite werd pas na release vrijgegeven, maar heeft ondertussen toch ook 2 miljoen mensen weten te overtuigen. Daarmee mag het ook een aanzienlijke stijging noteren, want in juli waren het 'nog maar' 1,3 miljoen gebruikers. Mede dankzij deze 2 titels heeft EA een stijging mogen opmerken qua digitale verkoop. Die steeg immers 40% in vergelijking met vorig jaar.