Wii U-versie FIFA 13 minder ontwikkeld dan PS3- en Xbox 360-versie
Binnenkort verschijnt de Wii U en dan kan de console meteen rekenen op FIFA 13, zij het jammer genoeg blijkbaar in een minder ontwikkelde vorm dan de PS3- en Xbox 360-versie. Tijdens een interview vertelde producer Matt Prior namelijk dat men, omwille van de tijdsdruk, enkele features niet heeft kunnen implementeren in de Wii U-versie. Zo is de First Touch-engine niet van de partij en is het trick- en skill-systeem minder uitgebreid. Ook zitten verbeteringen aan de Player Impact Engine niet in de Wii U-versie.
Een van de redenen die Prior aanhaalt voor het feit dat de Wii U-versie eigenlijk onderontwikkeld is in vergelijking met de PS3- en Xbox 360-versie is dus tijdgebrek. De Wii U-versie werd in 14 maanden ontwikkeld en het was blijkbaar een uitdaging om de game te porten. Verschillende CPU's, codering, je weet wel. Omdat sommige features pas redelijk laat aan de PS3- en Xbox 360-versie zijn toegevoegd, was het erg moeilijk om deze nog in de Wii U-versie te implementeren. Desalniettemin hoopt men op de Wii U nu een basis te hebben gelegd, dus in de toekomst zou het er alleen maar beter op worden.