Lost Planet 3: "Onmogelijk iedereen te plezieren"
Niet iedereen is altijd even tevreden met de richting waarin een bepaalde franchise evolueert. Het protest op het einde van Mass Effect 3 was aanzienlijk, net zoals er al geklaagd wordt over DmC en over Dead Space 3. Ook Lost Planet heeft al een behoorlijk deel van de klachten mogen verwerken en dus is het afwachten hoe men op Lost Planet 3 reageert. Toch heeft het team er vertrouwen in.
Andrew Szymanski, producer en project lead bij Lost Planet 3, zegt immers dat de belangrijkste feedback tot nu toe positief was. "Ze genieten van onze nieuwe richting voor het spel en ze begrijpen het concept achter hte spel. We houden daarbij de basisbeginselen van Lost Planet, maar we zetten ze in een nieuwe volgorde. Natuurlijk zullen er altijd fans zijn die de vorige games leuk vonden en die bezorgd zijn om de aanpassingen. [...] Het belangrijke is dat we het team uit Osaka (verantwoordelijk voor de eerste 2 games) als gids gebruiken om zeker te zijn dat het beantwoordt aan de verwachtingen van de fans. De fans zijn belangrijk en ik hoop dat ze begrijpen waarom we het veranderen en dat we daarmee de franchise relevant en fris willen houden."
Hij erkent echter wel dat het een moeilijke balanceringsoefening is om rekening te houden met het bestaande en tegelijkertijd ook nieuwe elementen toe te voegen. "Het is onmogelijk om iedereen te plezieren. Verander te veel en je krijgt misschien boze fans. Verander te weinig en je wordt beschuldigd van stil te blijven staan."