Harmonix: "Kinect-games goed testen"
Dance Central is 1 van de absolute Kinect-toppers en lijkt helemaal geen last te hebben van wat veel mensen vreesden bij Kinect, met name belabberde implementatie en niet echt nauwkeurige weergaves van wat er nu daadwerkelijk voor de televisie gebeurt. Harmonix denkt te weten waardoor het succes te verklaren is, met name doorgedreven testen.
"Je kan niet stoppen omdat je je template kan implementeren en het voor jou werkt. Zet de gebruikerservaring op de eerste plaats en probeer uit te vissen hoeveel van je spel nu daadwerkelijk speelbaar is. Je zou niet enkel mensen uit je eigen studio voor Kinect moeten zetten. Wij laten heel veel mensen van buiten de studio langskomen om onze games te spelen," laat Matt Boch weten. Verder vindt hij het noodzakelijk dat designers nadenken over hoe mensen sowieso met Kinect omgaan, in plaats van hen te dwingen te doen wat past binnen het spel. "Kinect-ervaringen veranderen naargelang de manier waarop mensen zich bewust zijn van hun bewegingen en je moet daarop inspelen." Welke Kinect-games kunnen jullie wel appreciëren?