Castlevania-DLC was "vergissing"
Tegenwoordig gaan ontwikkelaars al tijdens de ontwikkeling van het spel al aan de slag met het digitale leven na de release. Dan worden er al DLC-pakketjes voorbereid, maar er zijn nog ontwikkelaars die zich daar niet eens mee bezig houden. Dat is ook zo bij het team van Castlevania: Lords of Shadow.
Toen bleek dat het spel wel een kassucces was, werd er in allerijl aan DLC gewerkt en dus kwamen Reverie en Resurrection nog op de markt. "We hadden nooit gedacht om DLC te doen, dus we moesten het na de release doen en achteraf gezien was dat een vergissing. Het werd gerusht op de markt gebracht. Het probleem was dat het succes van het spel ons verrast heeft. Het management was verrast en wou dan dat we DLC produceerden. Als je succes hebt, is er druk om snel iets nieuws op de markt te brengen. Het was volgens mij verkeerd om dat te doen," zegt Dave Cox (producer).
Als men het nu zou doen, zou men het veel beter voorbereiden. Zo zou het niet per se een DLC zijn die aan het einde werd geplakt, maar misschien zou het een zijdelings verhaal kunnen zijn om de diepgang van het oorspronkelijk verhaal te versterken. Als we nog eens DLC doen, zouden we er veel voorzichtiger mee omspringen."