Syndicate-mislukking houdt EA niet tegen
Naast Collections zijn reboots tegenwoordig schering en inslag. In plaats van met een franchise verder te gaan, wordt de naam ervan nog wel gebruikt, maar begint men eigenlijk gewoon opnieuw. Zo kan men de bestaande historie van de reeks iet of wat negeren om zo een eigen weg in te slaan.
Dat was zo bij Syndicate, maar dat spel wist helemaal geen potten te breken qua verkoopscijfers en dus zou je kunnen veronderstellen dat EA nu een lichte afkeer heeft gekregen van zulke reboots, omdat ze verkeerd kunnen uitpakken. Toch is het helemaal niet zo voor EA. Dat zegt Frank Gibeau, baas van EA Labels. "Syndicate was een risico. Het werkte niet, maar dat verandert niets aan het feit dat we in onze bibliotheek eens gaan kijken om eventueel franchises terug te brengen bij de volgende generatie. Zo werkt de industrie nu eenmaal. Sommige zaken werken en sommige niet. SSX was bijvoorbeeld een succesvolle lancering voor ons en er zaten een aantal online vernieuwingen in. Dat was geslaagd en dat zul je waarschijnlijk wel vaker zien in de toekomst."