EA: franchises in online werelden omvormen
Battlefield 3, SSX, Fifa, Need for Speed zijn al enkele van de games die EA een online-luik heeft gegeven. Daarmee wordt niet gewezen naar de multiplayer, maar naar de online features die je ertoe zouden moeten aanzetten om steevast met het spel bezig te zijn, zodat het daadwerkelijk een online wereldje wordt waarin je vertoeft.
EA is van plan om het bij elke franchise te doen die het in haar bezit heeft. Als voorbeeld werd de volgende situatie uitgelegd: "Beeld je in dat een gamer 's ochtends opstaat, een online wedstrijdje speelt op zijn Xbox 360 en dan gaat werken. Op de bus kan hij zijn vrije trappen oefenen op zijn tablet, tijdens de lunch kan hij op de pc naar de transfermarkt kijken en onderweg terug kan hij de truitjes bepalen. Thuis kan hij dan al die zaken actief zien staan als hij terug begint te spelen," laat Keith Ramsdale (baas van EA Northern Europe) weten.
"We zijn erop gebrand om al onze merken tot dit soort online werelden om te vormen. Op die manier heeft de klant de volledige controle over hoe en wanneer ze spelen in een wereld vol content."