Starhawk-singleplayer "niet lineair"
Warhawk moest het hebben van de multiplayer die het bood, mede omdat een singleplayer eigenlijk gewoon afwezig was. Het spel wist een loyale schare fans te verzamelen en dus kijkt er ook heel wat volk uit naar de opvolger, Starhawk. Dit spel zal echter wel een singleplayer bevatten, maar men gaat het anders aanpakken dan de huidige shooter-toppers.
"Het genre zit vol ongelooflijke kleppers, maar shooters mogen ook wel een nieuwe aanpak krijgen. In de meeste singleplayers van shooters speel je een lineair avontuur: evenement, evenement, evenement, vaste gebeurtenis, evenement, evenement, evenement, vast gebeurtenis. Met Starhawk willen we de speler een uitdaging voorschotelen door hem te zeggen wat hem zal aanvallen en wanneer het zal aanvallen en welke middelen hij heeft om zich te verdedigen. Daarna mag hij zelf kiezen hoe hij het aanpakt," laat Dylan Jobe weten.
Op die manier hoopt het team de speler meerdere strategieën aan te bieden, in plaats van dat men zich steevast aan 1 tactiek moet vastketenen. Verder wil hij niet al te veel kwijt over de singleplayer, al hoopt hij wel dat de spelers "aangenaam verrast" zullen zijn. Je moet in elk geval niet vrezen voor maprecyclage, want de multiplayermappen zijn uniek, dus die kom je al zeker niet tegen in de singleplayer. "Er zitten veel speeltjes in de doos en je gaat zeker waar voor je geld krijgen."