EA: FPS-reboot Syndicate "beste keuze"
Niet iedereen is even blij met de overstap van Syndicate naar het FPS-genre. De oude games liggen immers nogal vrij ver van dit genre en dus is het even slikken voor de oude fan. Toch blijft EA overtuigd van deze stap. "Waarom een klassieker in diens originele vorm herwerken als het spel er zelf nog is? Met een nieuw publiek en nieuwe smaken in de gameswereld en tal van nieuwe platformen, was het de juiste keuze [om Syndicate FPS te maken]."
De ontwikkelaar, Starbreeze, zegt wel dat het begreep dat het bijzonder moeilijk zou zijn om de oude fans te overtuigen. "Ongeacht wat we zouden doen, wisten we dat er mensen waren die heel moeilijk te overtuigen zouden zijn. Ik kan hetzelfde zijn met sommige games," laat Lars Magnus Lang (co-op programmeur) weten. "We voelden dus zeker wat druk om aan die verwachtingen te voldoen. We wisten ook wel dat het niet mogelijk was, omdat het een RTS moest worden om sommige mensen blij te maken. Als we dat hadden gedaan, hadden we echter enkel die mensen blij gemaakt." Men verwijst echter naar de manier waarop Bethesda ook commentaar kreeg toen men in Fallout 3 ook voor een first-person zicht ging.