Activision-Blizzard verdubbelt de winst in 2011
Bij het publiceren de jaarcijfers voor boekjaar 2011 kon Activision-Blizzard een meer dan verdubbeling van haar winst aankondigen, tot 826 miljoen euro terwijl de inkomsten ook al groeiden naar een recordhoogte van 3,6 miljard euro. De digitale verkopen waren daarbij goed voor 34% van het totaalplaatje.
Het hoeft niet te verbazen dat de Call of Duty-franchise bovenaan de inkomstenmachine prijkt. Modern Warfare 3 was het best verkopende spel van de uitgever in 2011 en Black Ops haalde nog net de top vijf van Activision-Blizzard. Call of Duty: Elite telt ondertussen zeven miljoen geregistreerde gebruikers en 1,5 miljoen betalende leden.
World of Warcraft zet zijn gestage verval verder, maar de MMORPG is toch nog steeds goed voor 10.2 miljoen spelers. Ook Skylanders Spyro's Adventure kreeg een speciale vermelding van CEO Bobby Kotick, want de titel kaapte de titel van best verkopende kindertitel. Als het van de CEO afhangt (en guess what?) dan mogen we trouwens nog meer van deze franchise verwachten in de nabije toekomst.