nieuws

Rovio krijgt nieuwe CEO

Rovio krijgt nieuwe CEO
Titel

Rovio, het bedrijf achter Angry Birds, voert een CEO-wissel door. Pekka Rantala, die een jaar geleden CEO werd, wordt vervangen door Kati Levoranta, die al vier jaar bij Rovio werkt, voornamelijk als adviseur in legale kwesties en voor licentiegerelateerde zaken in de EMEA-regio. Daarvoor werkte ze bij Nokia.

De wissel komt er omdat Rovio zijn hervormingsproces aan het afronden is en twee sterke afdelingen verder wil uitbouwen: enerzijds de games, anderzijds de media. Bij deze nieuwe opbouw hoort een CEO met een iets ander profiel en dat vindt men blijkbaar bij Levoranta. Dit doet ook vermoeden dat Rantala een jaar geleden voornamelijk als CEO werd aangesteld om Rovio op financieel vlak weer op het juiste spoor te krijgen. Onder zijn bewind werden heel wat afvloeiingen gerealiseerd en nu dat proces min of meer achter de rug lijkt, wil men vermoedelijk een frisse start nemen voor de verdere toekomst. Welke rol nu eventueel nog weggelegd is voor Rantala, is niet bekend.

Kati Levoranta

Bron: neogaf.com
Nieuwsbrief icon

Nieuwsbrief

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang elke week het beste van 4Gamers in je mailbox!

Google Voeg 4Gamers.be toe als favoriete bron op Google!
Onderwerp: Angry Birds 2, Mobiel, Puzzle
0 Reacties
Populairste
Nieuwste Oudste

Nieuw op 4Gamers:

Nieuwsbrief icon

Nieuwsbrief

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang elke week het beste van 4Gamers in je mailbox!

Google Voeg 4Gamers.be toe als favoriete bron op Google!

Ook interessant:

coolblue 4gamers

Heeft je setup nood aan een upgrade? Ontdek de scherpste gamingdeals bij Coolblue!

Avatar melden