The Binding of Isaac kaartspel aangekondigd
Eerder geteased en nu officieel aangekondigd: een fysiek The Binding of Isaac kaartspel. Voor The Binding of Isaac: Four Souls is Edmund McMillan, die naast The Binding of Isaac ook Super Meat Boy maakte, via Kickstarter op zoek naar ongeveer 43.000 euro.
The Binding of Isaac: Four Souls werd door McMillen zelf ontworpen. De game springt niet op de trein van Hearthstone en doet veeleer zijn eigen ding, waarbij het voor McMillen belangrijk was dat elementen uit de videogames herkenbaar waren. Dat houdt onder meer een random factor in, evenals de combinatie van soms vreemde items die de manier waarop je speelt beïnvloedt.
Een uitgebreide uitleg over hoe je het spel speelt kan je vinden in een video op Kickstarter, maar dit is de basis: tot 4 spelers, elk met hun eigen uniek personage, kunnen om de beurt items verzamelen en monsters bestrijden, met als doel om als eerste vier souls te verzamelen door vier eindbazen te overwinnen.
Er zijn drie decks van telkens 100 kaarten: een deck voor schatten, een deck voor monsters en een deck voor loot. Deze decks worden elk door elkaar geschud, waarna twee kaarten van items en twee kaarten van monsters worden omgedraaid. De items vertegenwoordigen de shop, waar je de items kan kopen, en de monsters zijn de monsters die in je kamer aanwezig zijn. De speler kiest dan of hij een item wil kopen of een monster wil bestrijden. Wordt er gevochten, dan strijden de speler en het monster tot een van beide dood is. Dat wordt beslist aan de hand van een dobbelsteen, rekening houdend met stats en andere kenmerken die de speler en het monster hebben.
Naarmate de game vordert, kan je meer items kopen en ruilen om zo sterker te worden zodat je de eindbazen kan overwinnen.