Super Mario Maker 2 is online niet met vrienden te spelen
29 mei 2019
Geschreven door Jay
Super Mario Maker 2, dat er zit aan te komen voor de Nintendo Switch, is met meerdere spelers te spelen, maar online met vrienden spelen is blijkbaar geen optie. Online zal je enkel samen met random spelers kunnen spelen, wat toch een beetje een domper op de feestvreugde is. Vrienden zal je online wel kunnen uitdagen om jouw level te spelen, terwijl je omgekeerd ook hun levels kan spelen, maar dat doe je dan in je eentje natuurlijk.
Wil je wel met vrienden spelen, dan ben je aangewezen op de lokale multiplayer. Daarbij is het gelukkig ook mogelijk om met vier spelers op één Switch-console te spelen.
» Reacties (5)
Dit is volgens mij geen onwil van Nintendo, maar een beperking in het spel zelf. Sommige elementen in Mario Maker worden op zulke unieke manieren gebruikt dat het alleen onder bepaalde condities werkt. Wat vaak ook een rol speelt is wanneer een bepaald element in het geheugen wordt geladen. Dit soort condities zijn waarschijnlijk ongelooflijk lastig om over meerdere systemen synchroon te laten lopen.
Geplaatst op 2019-05-29 18:02:30
Wat een bs...
De reactie van Nintendo is de volgende (volgens Kotaku):
According to NWR, the reason Nintendo gave for not allowing matchmaking online with friends is that it would provide a way for players to potentially work together to boost one another’s rankings on the game’s competitive leaderboards. However, as NWR pointed out, the game’s online cooperative mode doesn’t have leaderboards, and matchmaking with friends isn’t allowed in that mode either.
Geplaatst op 2019-05-29 21:54:38
Dat is inderdaad BS.
Je kunt lokaal al met meerdere systemen samen een level spelen.
Letterlijk het enige verschil is dat het ene lokaal is en het andere online.
Ik zie niet echt in waarom Nintendo hiervoor gekozen heeft.
De reden die ze opgeven is volledige onzin.
En zelfs al zou die reden echt het probleem zijn, is het redelijk makkelijk om dit te voorkomen: Heb twee competitive leaderboards; eentje voor random matchmaking en eentje voor friend/buddy matchmaking.
Of laat buddy matchmaking games simpelweg niet meetellen voor de leaderboard.
Geplaatst op 2019-05-30 08:17:13, bewerkt op 2019-05-30 08:18:52
Lokaal is natuurlijk minder problematisch dan als je deze levels synchroon wil laten lopen, via het internet, met een flinke vertraging. Maar als hun zeggen dat het een leaderboard-boosting issue is dan ja dat is complete bs :)
Geplaatst op 2019-05-30 19:35:24
Die vertraging merk je alleen als er een grote afstand tussen de spelers zit.
En dit is een platformer, geen FPS of RPG, dus een ping van 100ms is zo dramatisch nu ook weer niet.
Heck, ik speelde Trine 1 met een vriend van mij in Nederland (terwijl ik in Australië zit), wat een afstand is van zo'n 15.000 km, en zelfs dat ging nog prima.
Geplaatst op 2019-05-31 03:45:36