Horizon: Zero Dawn verklaart gebrek aan multiplayer
Multiplayer is tegenwoordig schering en inslag, waardoor er wel heel regelmatig gevraagd wordt of game X of Y ook multiplayer zal bevatten. Zeker bij nieuwe franchises komt die vraag opborrelen omdat het gewoonweg nog niet geweten is. Echter, bij Horizon: Zero Dawn, de nieuwe game van Guerrilla Games, zal dat niet het geval zijn.
De actie RPG wordt een pure singleplayer-ervaring, zoals The Witcher 3: Wild Hunt. "We zijn een nieuwe franchise aan het opbouwen, voor de eerste keer in 10 jaar en we willen echt de spelerservaring verbeteren. Als je als Aloy (het hoofdpersonage) voor het eerst tegen deze machines uitkomt, als je met haar alles beleeft en alles met haar verhaal verbonden is, wat zou er dan gebeuren als je multiplayer-elementen toevoegt? Word je dan een ondersteunend personage? Hoe zou dat werken?" vraagt executive producer Mark Norris zich af, waarmee hij dus aangeeft dat er geen reden is voor multiplayer.
"Hoewel multiplayer geweldig is en we misschien in de toekomst wel iets kunnen verzinnen, willen we het verhaal van Horizon: Zero Dawn rond Aloy laten draaien en het zal fantastisch zijn eenmaal je het kan spelen", is hij lovend over zijn eigen game.