Cloud-technologie van Microsoft mag ook gebruikt worden voor PS4-exclusives
Toen Microsoft zijn Cloud-technologie presenteerde als een belangrijk onderdeel van de Xbox One leek de wereld daar nog niet echt klaar voor, maar net zoals bij de digitale distributie van games beginnen de geesten ook op vlak van de Cloud te rijpen, niet in het minst omdat Cloud-technologie op zich ook continu sterk aan het verbeteren is. Microsoft heeft dan ook al stevig geïnvesteerd in zijn Azure servers, en die technologie wil men blijkbaar niet per se voorbehouden voor de eigen games.
Phil Spencer liet via Twitter namelijk weten dat in principe iedereen gebruik kan en mag maken van de Cloud-technologie van Microsoft, en dat men niemand daarvan wil uitsluiten, ook niet als het gaat om bijvoorbeeld een exclusive op een ander platform. Een ontwikkelaar die aan een PS4-exclusive werkt en gebruik zou willen maken van de Cloud-technologie van Microsoft, kan dat dus. Vermoedelijk zal daar wel een prijskaartje aan vasthangen, maar dat is dan weer een andere zaak.
@Tysonie1 @The_CrapGamer Azure services are available to any game, even other platform's exclusives. We wouldn't keep someone from using.
— Phil Spencer (@XboxP3) December 19, 2015