Square Enix verklaart "episodische" Final Fantasy VII Remake
De furore rond de aankondiging van Final Fantasy VII Remake werd onlangs toch enigszins ingeperkt door de melding dat de game in meerdere "afleveringen" zou verschijnen, iets wat niet iedereen leuk vond. Dat het vechtsysteem schijnbaar ook anders zou zijn, was voor velen een bijkomende druppel. Yoshinori Kitase, de man die de game toen aanstuurde en nu als producer fungeert, heeft zijn licht laten schijnen op de situatie.
Hij benadrukt dat het "multi-part format" de studio toelaat om zaken te verkennen en uit te bouwen, om zo het oorspronkelijke verhaal nog epischer te maken, zowel voor de fans als voor nieuwe gamers. De beelden op PlayStation Experience dienden om de fans al een blik op de game te geven en om aan te tonen dat de ontwikkeling goed ging, zelfs beter dan verwacht.
"De belangrijkste reden waarom we nog geen remake hadden gemaakt is omdat het een enorme taak is om Final Fantasy VII vanaf de basis terug op te bouwen met moderne technologie. Een deftige HD-remake van FInal Fantasy VII, dat hetzelfde gevoel weergeeft als de basisgame, is zodanig groot dat het niet in 1 game zou passen. [...] Als we alles van de originele game in 1 remake zouden proberen steken, moesten we zaken schrappen en moesten we een afgeslankte versie maken en we wisten dat niemand dat zou willen. [...] Ik hoop dat jullie, na de uitleg over onze designbeslissingen, meer zicht hebben op de omvang van dit project en wat we gepland hebben voor de remake. Verder gaan dan de omvang en de diepgang van de wereld, de verhaallijn en de gameplay uit het origineel om zo iets nieuws en toch vertrouwd aan te kunnen bieden, dat is het doel."
Met dank aan Staticated voor het melden