60 FPS voor Uncharted 4 multiplayer, maar geen dedicated servers
De Nathan Drake Collection is ondertussen de deur uit, dus kan alle marketing- en PR-aandacht weer verschuiven naar Uncharted 4: A Thief's End. Deze keer kwam de multiplayer aan bod en men belooft de rollercoaster-rit uit de singleplayer ook naar de multiplayer te verleggen. Dat zal sowieso aan 60 FPS gebeuren (en 900p, waar de singleplayer 1080p haalt met 30 FPS), maar wel zonder dedicated servers.
Begin december zal er een bèta zijn van de multiplayer waarin je dus ook de bovennatuurlijke vaardigheden kan benutten (die uit voorgaande Uncharted-games komen) om je team te helpen of de vijand een kopje kleiner te maken. Wedstrijdjes zijn 5vs5 en zouden naar verluidt een snelle, intense pot multiplayer moeten opleveren. Men wil in elk geval 8 nieuwe mappen aan de multiplayer toevoegen (en dus geen remakes van oude mappen), maar ook voertuigen zouden na lancering deel uit kunnen maken van de multiplayer-ervaring.
Microtransacties zullen ook deel uitmaken van de multiplayer, maar men belooft dat er geen "gameplay items achter microtransacties verstopt zullen zitten".