XCOM 2 mikt "ten volle op modding"
Bij de aankondiging van XCOM 2 hadden de makers al gemeld dat ze modding zouden toelaten en men heeft die reactie nu wat meer toegelicht. Zo had men geen officiële modding tools voor Enemy Unknown en wil men dat euvel nu verhelpen, zeker omdat men gezien heeft dat het bij Enemy Unknown wel gedaan werd door de community.
"Mensen zullen de code kunnen zien en all scripts", belooft Firaxis. "We zijn Firaxis en we vinden het concept van 'player value' belangrijk. We willen dat gamers onze games eeuwig kunnen spelen en we willen dat er een levendige community rond de game ontstaat. We willen dat mensen met ons communiceren en dat onze games lang meegaan, omdat het de waarde van onze game doet toenemen", laat men bij Firaxis weten.
Men stelt dat games die steeds opnieuw gespeeld kunnen worden, zoals XCOM en Civilization, bij de gamers ook de drang creëren om de game te kunnen aanpassen. Dat is dan ook wat men wil aanbieden bij XCOM 2. "Nadat je alles hebt gedaan wat wij in de game hebben gestoken, ga je nog veel meer kunnen vinden dat de community heeft gemaakt."