Evolve gunt blik op progressiesysteem
In Evolve kan niet alleen het monster evolueren tijdens de multiplayerpotjes zelf, maar de personages en de speler kunnen ook evolueren naarmate ze meer weten te verwezenlijken in de game zelf. In totaal zou je zo 40 ranks kunnen bereiken en per rank krijg je dan weer Perks die je in de wedstrijdjes kan inzetten. Je kan 1 Perk inzetten in een match, dus als je er een heleboel vrij hebt gespeeld, moet je nog altijd kiezen. Dit is de algemene spelersvooruitgang, die over alle personages heen geldt.
Het zou ook de bedoeling zijn om pas een volgend personage te kunnen gebruiken eenmaal je een eerste personage volledig hebt geoptimaliseerd. Dit is dan de personage-gerichte vooruitgang binnen de game. Op die manier leer je natuurlijk een personage veel beter kennen vooraleer je met een andere personage binnen die klasse kunt spelen. In de Big Alpha zal dit systeem er nog niet in zitten blijkbaar, maar dan weet je tenminste hoe je gaat mogen spelen eenmaal het spel uitkomt. Een aantal voorbeelden van Perks zijn:
- * Climb Speed / Jump Bonus
- * Weapon Switching Speed
- * Jetpack Recharge
- * Damage Bonus
- * Ability Cooldown Rate
- * Armor Regeneration
- * Health Regeneration
- * Feeding Speed
- * Smell Range.