Guild Wars 2
Tegenwoordig wordt de gamewereld overspoeld met een overvloed aan MMO’s en F2P-games. Het is zelfs vaak zo erg dat we de bomen door het bos niet meer zien en het onmogelijk is om zowat iedere game eens te bekijken of te spelen. Een game stak er sedert enkele jaren met kop en schouders boven uit, namelijk Guild Wars 2. Deze MMORPG zou volgens de makers een ware revolutie in het genre ontketenen. Dankzij een open houding van de ontwikkelaar en veel hands-on mogelijkheden duurde het niet lang meer vooraleer de hype losbrak. Een van de opvallendste zaken was het feit dat Guild Wars 2 slechts een eenmalige aankoop vereiste en geen maandelijkse abonnement oplegt, wat toch wel vaak een groot knelpunt was voor het spelen van een MMO. Kan het spel de enorme hype waarmaken?
Eigenlijk kunnen we Guild Wars 2 in vier aparte onderdelen verdelen. We hebben namelijk de PvE (Player versus Environment), Personal Story (inhakend op de PvE), PvP (Player versus Player) en WvWvW (World versus World versus World). Een hele boterham dus, maar het loont zeker de moeite om alles grondig te verkennen. Beginnen doen we ditmaal met het verhaal en de PvE.
Tyria, 250 jaar na dato van de gebeurtenissen in het originele Guild Wars-spel. De vijf grote Elder Dragons zijn ontwaakt uit hun slaap en drijven de wereld naar complete chaos en vernieling. De eens zo prominente macht van het menselijk ras is niet meer en andere rassen hebben intussen delen van hun grondgebied opgeëist. Een aantal steden heeft de tijd des tands doorstaan, maar onderging grondige veranderingen. Nu komt het er echter op aan dat de vijf rassen (Asura, Charr, Human, Norn en Sylvari) hun verleden achter zich laten en samen de strijd aangaan tegen al het gevaar dat zich over Tyria verspreidt. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar er zal alvast iemand de geschiedenisboeken in gaan. Die iemand, dat ben jij. Welkom in de wereld van Guild Wars 2, waar jij kan doen en laten wat je wil en zo een steentje kan bijdragen tot de redding van Tyria.
Zoals eerder gezegd zijn de PvE en Personal Story dermate met elkaar verbonden dat het onmogelijk is om deze twee pijlers apart te bespreken. In feite kan je de Personal Story beschouwen als de main quest en de leidraad doorheen het spel. De Personal Story zijn instanced opdrachten die uniek zijn voor ieder van de vijf rassen en elk ras zal zijn aandeel hebben in het grote, overkoepelende verhaal. Of je nu voor de stoere en dappere Norn, de gewelddadige Charr, de heldhaftige mensen, de slimme Asura of de serene Sylvari kiest, er is toch heel wat verschil tussen de rassen en de verhalen te bespeuren. Er werd voor deze playthrough gekozen om vooral op de Norn te concentreren om deze uiteindelijk naar level 80 te leiden. Dit dappere ras kent een verhaal dat vooral gebaseerd is op het zich bewijzen ten opzichte van anderen en wraak op de draak Jormag en diens aanhangers.
Hoe het verhaal begint en zich ontvouwt, is afhankelijk van de keuzes die je aan het begin en doorheen het spel maakt. Deze keuzes zijn niet altijd even gemakkelijk te maken, want vanaf level 20 word je toch al voor enkele grote dilemma’s gesteld. Uiteindelijk zouden alle verhalen wel ongeveer samenkomen, maar de wegen die afgelegd worden zijn anders of takken zich op bepaalde punten af. We vinden het verhaal tot nu toe enorm geslaagd en eigenlijk kan de Personal Story bijna als een volwaardige singleplayer-ervaring beschouwd worden. Hier en daar zijn er wat onduidelijkheden omdat het verhaal soms grote sprongen maakt en interessante gebeurtenissen overslaat, maar we vermoeden dat de gemiddelde speler zich hier niet meteen aan zal storen.
De andere vier rassen hebben we tijdens de bèta en stress tests ook even verkend en ook deze verhalen waren interessant genoeg om ons onmiddellijk mee te slepen. De feedback en ervaring van de leden uit de 4Gamers-gilde over het verhaal in alle rassen klinken alvast zeer positief. Het komt er vooral op aan om zelf te ontdekken en na te gaan welk ras jou het meeste aanspreekt. Ook de keuzes zijn eerder een kwestie van persoonlijke smaak, daar ze het verhaal beïnvloeden en dus niet betere of slechtere beloningen opleveren. Qua ervaringen is de Personal Story zeker de moeite waard om te spelen, want je krijgt een heel interessant en uitgebreid verhaal voorgeschoteld dat nog eens vol epische momenten zit.
De Personal Story geeft een heel mooi aantal ervaringspunten, maar dit is onvoldoende om het verhaal aan een stuk door te spelen. Het is dan ook de bedoeling dat we effectief met anderen heel wat opdrachten in de vorm van static en dynamic events voltooien. Het leuke aan deze events is, in andere MMO’s beter gekend als quests, dat je geen hele lap tekst krijgt om vervolgens je opdracht te voltooien. Je komt aan in een bepaald gebied en ziet iets gebeuren. Dit kan variëren van nederzettingen onder vuur tot het verzamelen van allerhande materialen voor een bepaalde NPC. Er zijn honderden van deze dynamische events te bespeuren en meestal hebben deze ook consequenties op de wereld romdom je.
Wij slaagden er bijvoorbeeld eerst niet in om een tijdelijk kamp te verdedigen en bijgevolg faalde het event. Je ziet de NPC’s terugtrekken naar een ander kamp en een aanval voorbereiden, terwijl de vijand jouw vorig kamp grotendeels tot schroot geleid heeft. Wanneer de voorbereidingen getroffen zijn, wordt het dan weer tijd om zelf ons vroegere kamp aan te vallen, wat nadien vervolgd werd met een soort van bossfight. Dit geeft de speler zeker de indruk dat de wereld en gebeurtenissen zeer dynamisch aanvoelen, al maakt de ontwikkelaar vooral gebruik van een soort van kettingreactie waarin events zich verder ontwikkelen tot een bepaald punt of terug achteruit gaan wanneer de opdracht faalt. Een slim principe dat toch wel het MMO-genre de nodige verandering weet te geven en zorgt voor een juiste evolutie van het genre.
Op het moment van schrijven zijn we beland aan level 70 en kunnen we zeggen dat het overgrote merendeel van de events echt heel leuk zijn en je je niet snel zal vervelen. Onze tip is dan ook om zo veel mogelijk op verkenning te trekken, want dan kom je ongetwijfeld heel wat gebeurtenissen tegen. Naarmate je in de gebieden voor hogere levels komt, merkten we toch op dat er heel wat van deze events last hebben van bugs, waardoor ze niet vorderen en ze bijgevolg onspeelbaar zijn. We hopen dan ook dat Arenanet deze problemen de komende weken weet op te lossen, daar het merendeel van de vroege vogels onder de spelers stilaan deze regio’s begint te verkennen.
Deze nieuwe manier van questen blijkt effectief te werken en de betrokkenheid en het aandeel van de speler enorm te verhogen. Door middel van een statusbalkje rechtsboven wordt de vooruitgang bijgehouden. Normaal gezien is menig MMO-speler gewoon om een vooraf bepaald aantal monsters te doden of voorwerpen te verzamelen, maar in dit spel is de progressie van een event helemaal afhankelijk van het aantal mensen dat deelneemt. Op deze manier kan iedereen gezamelijk de opdracht voltooien en elkaar helpen. Guild Wars 2 wil namelijk een zeer sociaal spel zijn en dit principe van events past daar zeer goed bij. Voorts wordt het sociaal aspect bevorderd door het verkrijgen van xp voor het reviven van je medespelers, het krijgen van bonus xp en aparte loot wanneer je met meerderen een vijand weet te verslaan en nog veel meer.
Een laatste aspect van de PvE waar we zeker even aandacht aan willen besteden, is de exploratie in het spel. Afgaande op de vele screenshots en trailers, die in het verleden uitgebracht zijn, is de wereld van Tyria een zeer gedetailleerde wereld vol met mooie details. Om de speler aan te zetten om te gaan rondlopen, maakt men gebruik van allerhande markers zoals Points of Interest, een Vista en Waypoints (die vooral gebruikt worden om je doorheen de gigantische wereld te teleporteren). Het loont zeker de moeite om deze eens te bezoeken, want het uitzicht of de details op die plaatsen zijn een lust voor het oog. Daarnaast worden mensen die volledige maps weten te verkennen en voltooien getrakteerd op heel wat XP en beloningen in de vorm van wapens en handige voorwerpen.
Als we alles over de gameplay van Guild Wars 2 moeten bespreken, kunnen we nog enkele delen in onze dagboek schrijven. Net zoals iedere MMORPG zijn er tal van zaken die je gaandeweg zal leren, dus we zullen de gameplay voornamelijk beperken tot de basiscombat van zowat iedere klasse. Allereerst kunnen we zeker stellen dat de combat in het spel enorm dynamisch is, want stilstaan in een gevecht is dikwijls geen goed idee. Je kan namelijk een beperkt aantal malen een welgemikte aanval ontwijken. Spreuken of bepaalde effecten van een vijand in een gebied worden aangegeven door een rood cirkeltje op de grond, terwijl een witte cirkel een spreuk of een effect van een medespeler is. Ook in dit geval loont het de moeite om regelmatig je dodge te gebruiken om de effecten te ontwijken.
Er zijn een heel aantal soort wapens beschikbaar, waarvan iedere klasse de keuze heeft tussen een aantal van deze soorten. Elke soort wapen heeft een vast aantal skills, wat op het eerste zicht misschien een beetje vreemd lijkt. Er zijn echter nog 5 andere skillslots die je zelf met een heleboel verschillende soorten skills kan invullen. Op deze manier is er toch nog heel wat variatie mogelijk in de skills die je kan gebruiken. Een ander voordeel is dat je je basis-skills van je wapen na een heel aantal levels echt heel goed onder de knie hebt en zo combo’s leert maken. Voor zij die toch graag meer variatie willen, heeft de ontwikkelaar iets bedacht. Je kan op eenzelfde moment in de combat over twee verschillende wapensets beschikken en deze onmiddellijk wisselen. Dit verhoogt het aantal mogelijkheden en skills enigszins en geeft de speler ook de mogelijkheid om snel van strategie te veranderen.
Iedere Profession heeft daarnaast een aantal unieke skills. Onze Guardian beschikt namelijk over drie Virtues die voor tijdelijke krachten voor onszelf en onze medespelers zorgen. Een Elementalist heeft op zijn beurt weer de keuze uit vier attunements, waardoor andere elementaire skills mogelijk zijn. Voor iedere klasse is er een dergelijk principe aanwezig en wij vonden de combat in het spel alvast zeer geslaagd. Het is op zich niet enorm ingewikkeld of moeilijk om te leren, maar er is volgens ons genoeg variatie nodig om verschillende tactieken uit te werken. Zij die liever een visuele voorstelling hebben, zijn wellicht met onderstaande afbeelding geholpen. Dit diagram geeft het skillsysteem alvast mooi weer, zodat we geen hele ontleding hoeven te schrijven over dit principe.
Tegen andere spelers
Al het voorgaande in onze dagboek ging over het PvE-gedeelte. Er zijn heel wat spelers die zich liever bewijzen tegenover andere spelers en dat kunnen we in de PvP-modus doen. Het PvP-gedeelte van Guild Wars 2 is enorm uitgebreid. Je hebt tal van wapens en armor om te gebruiken, maar het leuke aan deze PvP is dat de stats en het level voor iedereen hetzelfde zijn. Op deze manier heeft niemand een voordeel wat armor en wapens betreft, zodat het echt aankomt op je eigen skills en nadenkwerk. Door veel PvP-matchen te spelen en eventueel te winnen kan je stijgen in rang om vervolgens meer cosmetische beloningen vrij te spelen. Spelers hebben in PvP ook de mogelijkheid om snel een bepaalde server te joinen en aan de actie deel te nemen of om zelf een toernooi op poten te zetten.
Het feit dat de stats voor iedereen gelijk zijn, wil niet zeggen dat er geen mogelijkheid is om eigen builds te maken of er een twist te geven aan de basisbuild. Je kan in je armor en wapens verschillende voorwerpen steken die een bepaalde effect hebben. Op deze manier verkrijg je een build die het beste bij jouw bedoeling (aanvallend of verdedigend) zal passen. Een Guardian kan je bijvoorbeeld extra leven of verdediging geven om er een ultieme tank van te maken, terwijl een Warrior misschien baat heeft bij extra cricital damage.
Er zijn vier PvP-maps beschikbaar in Guild Wars 2 en slechts een modi. Op dit moment kunnen we immers enkel aan de Conquest-modus deelnemen. In deze modus is het eenvoudigweg de bedoeling dat we in een team van maximum 8 personen tegen het andere team winnen. Punten scoren doe je door bepaalde belangrijke punten in de map met je team in beslag te nemen en door anderen te doden. Een heel herkenbaar principe dus, maar wel eentje die het nog steeds doet.
De vier maps zijn ieder uniek en bevatten naast een heel ander uiterlijk en vormgeving ook een secondary mechanic. Zo heb je in een map trebuchets die je kan herstellen en afvuren op de tegenstander, terwijl je in een andere map haaien voor jouw team kunt laten vechten indien je een bepaald punt weet te veroveren. Dit alles zou er toch voor moeten zorgen dat de Conquest-modus gevarieerd blijft voor iedereen en dat veteranen hier uren plezier aan kunnen beleven. Tijdens onze perstrip bij NCSoft werd er al eens gehint naar toekomstige modi, dus als de Conquest-modus je na enige tijd weet te vervelen, is er alsnog een grote kans dat je in de toekomst je gading zal vinden.
Wereld tegen wereld
Als de ietwat kleinschalige toernooien uit de PvP niets voor je zijn en je graag van groteske veldslagen houdt, dan is WvW (World vs World) zeker iets voor jou. In deze modus strijden drie servers en honderden spelers op vier grote battlegrounds tegen elkaar. De bedoeling is om een zo hoog mogelijke score te behalen om zo van de andere twee servers te winnen. De score wordt onder meer berekend door het aantal basissen en gebouwen dat jouw server op bepaalde momenten in bezit heeft. Natuurlijk zorgt het grote kasteel voor meer punten dan een kleinere burcht, maar het is toch belangrijk om zo veel mogelijk van deze nederzettingen te bezitten. Toch is dit allemaal niet zo simpel als het lijkt, want buiten de tegenstanders zijn tal van zaken die deze opdracht bemoeilijken en waar je server rekening mee moet houden.
Nederzettingen moeten namelijk ten alle tijden bevoorraad kunnen worden. Met deze bevoorrading kan je je nederzetting herstellen of groteske oorlogstuigen bouwen. De bevoorrading gebeurt via bepaalde routes die een speciale karavaan zal nemen. Dat je deze routes moet beveiligen, lijkt ons niet meer dan logisch, maar dat is vaak gemakkelijker gezegd dan gedaan. Er zijn nog tal van andere zaken die WvW een heel strategische bedoening maken, zoals dynamische events en de orb of power. Dit is een machtige kristal dat, eenmaal in bezit van je server is, stevige bonussen weet te geven. Hoe dan ook is WvW een modus die menig liefhebber van grootse veldslagen uren en uren kan zoethouden, getuige de enorme wachtrijen op drukke servers. Mensen die normaal niet zo thuis zijn in deze zaken, kunnen alsnog best eens een kijkje nemen, want het is toch wel een aparte en plezante belevenis. Over ervaring gesproken, net zoals alle andere bezigheden in Guild Wars 2 levert ook WvW heel wat experience op die ook voor de PvE geldt.
Guilds in Guild Wars 2
Het dagboek afsluiten doen we met een bespreking van de guilds in het spel. Misschien dat de titel Guild Wars 2 wat misleidend is, want het is in deze game zeker niet de bedoeling dat de gildes van spelers tegen elkaar strijden. Een gilde is vooral een sociale bedoening waar gelijkgezinden zich enorm mee kunnen amuseren. Tevens weet een populaire guild met veel members die het goed met elkaar kunnen vinden de betrokkenheid in het spel enorm te verhogen. Intussen heeft ondergetekende als officer zelf wat ervaring opgedaan met onze eigen 4Gamers-gilde. Naast het feit dat je een apart chatkanaal hebt om met andere (4)gamers te praten, levert een guild nog wat meer voordelen op.
Voor elk event dat spelers voltooien, verkrijgt men namelijk influence. Met deze influence kunnen guild leaders en/of officers allerhande zaken laten bouwen. Dit kan gaan van een gemeenschappelijke bankopslag, een embleem voor op je armor tot tijdelijke buffs die meer xp opleveren. Het Influence-systeem zit heel goed in elkaar en met een populaire gilde zal je niet veel problemen hebben om heel wat zaken uit te bouwen. Nog interessanter is het feit dat je je zonder problemen kan aansluiten bij meerdere gildes. Je kan echter slechts een guild tijdens je speelsessie vertegenwoordigen, maar dat vinden we niet meer dan logisch. Hoe dan ook zit het guild-systeem goed in elkaar en buiten de sporadische lagproblemen door de enorme drukte op de server hebben we hier niet al te veel op aan te merken.
Dungeons verkennen
Een van de zaken die allicht een groot onderdeel van de zogezegde endgame moet voorstellen zijn de dungeons. Er zitten een heel aantal dungeons in het spel verstopt en spelers vanaf level 30 kunnen deze gebieden vol gevaarlijke wezens verkennen. Een dungeon kan je spelen met vier andere spelers, wat misschien weinig lijkt. Hier zit echter een vrij logische reden achter. Arenanet heeft de dungeon parties beperkt tot 5 spelers zodat elke speler effectief een steentje moet bijdragen in de gevechten. De actie is dus vaak vrij intensief en wat samenwerking is zeker vereist. Aan de ingang van de dungeon heb je de keuze om door de kerker te ploegen in een story mode of explorable mode. De story mode is gemakkelijker en geeft wat extra achtergrond over de problemen van de Destiny’s Edge. De explorable mode is meestal een pak moeilijker, maar levert mooie beloningen en tokens voor mooie en sterke gear op.
In de kerkers merk je pas dat de heilige drievuldigheid (DPS, Tank en Heal) uit andere MMO’s niet meer noodzakelijk is. Het is natuurlijk geen slim idee om met vijf gelijke Professions een kerker te betreden, maar het is vooral de speler die voor zichzelf verantwoordelijk is. Ga je dus vaak dood, kan je best eens kijken naar wat je fout doet. Er zijn zelfs bepaalde dungeons waarin je nu aan speedruns kan doen. Liefhebbers van andere MMORPG's zullen dit waarschijnlijk zeer op prijs kunnen stellen, want deze speedruns voelen vrij vertrouwd aan. Wij zouden graag niet te veel willen spoilen wat de dungeons betreft, maar weet dat je je tientallen uren kunt amuseren met al deze kerkers.
Crafting en een duik in onbekende wateren
Crafting is ook aanwezig in Guild Wars 2 en dit in 8 verschillende crafting disciplines: Armorsmith, Artificer, Chef, Huntsman, Jeweler Leatherworker, Tailor, Light armor en Weaponsmith. Ook crafting heeft een aantal gemeenschappelijke eigenschappen met andere MMO’s, maar tevens een aantal grote verschillen. Het is niet de bedoeling dat spelers eindeloos voor bepaalde onderdelen grinden en hier is het crafting-systeem ook op gebaseerd. Je zal namelijk veel experience krijgen om zelf nieuwe voorwerpen te ontdekken door bepaalde componenten te combineren. Als je bijvoorbeeld 1000 iron ores wil verwerken in de hoop je crafting level naar het maximum te brengen, kan je best niet beginnen aan crafting. Het verwerken van de basisonderdelen geeft je maar xp tot een bepaald level en nadien is het de bedoeling dat je diverse recepten ontdekt en gebruikt om genoeg ervaringspunten te verzamelen. Het crafting-systeem zit volgens ons alvast heel vernuftig in elkaar en is zo gemaakt dat je je niet zult vervelen tijdens het craften. Tal van handige opties heeft de ontwikkelaar voorzien om het craften zo efficiënt mogelijk te maken. Je kan alle componenten uit je bank en collectie gewoon aan een crafting station oproepen, wat toch heel wat tijd uitspaart.
Aangezien ons tijdens een perstrip verteld werd dat ongeveer 25% van Tyria bestaat uit een onderwaterwereld is het niet meer dan logisch hier ook even een alinea aan te besteden. Na onze ervaringen kunnen we inderdaad stellen dat de onderwaterwereld zeer groot en uitgebreid is. Gelukkig heeft Arenanet genoeg aandacht besteed aan heel wat details en mooie omgevingen, zodat je niet telkens in een lege plas water terechtkomt. Tevens verandert de combat onder water drastisch, want je krijg een breather en specifieke wapensets met andere skills toegewezen. De combat is volledig 3D, wat soms wel een aantal missers kan veroorzaken omdat je character niet in de juiste richting aan het aanvallen was, maar na een tijdje went dit enigszins. Wel is het zo dat alles veel claustrofobischer aanvoelt en wellicht niet iedereen fan zal zijn van de hele onderwaterwereld. Desalniettemin vormt het geheel een mooie en leuke afwisseling voor iedereen die het land even beu is. Er zijn op iedere map wel een heel aantal plassen water te vinden waarin heel wat events en uitzichten verstopt zijn.
Grafisch kunstwerkje
Op grafisch vlak is Guild Wars 2 zeker een lust voor het oog. Het spel mag dan niet meteen gebruik maken van mooie DirectX11-effecten of over enorm gedetailleerde textures beschikken, maar Guild Wars 2 bewijst dat graphics meer zijn dan dat. Het is vooral hoe alles in elkaar zit en de prachtige, schilderachtige stijl die de wereld van Tyria enorm mooi maken. Zowat elk gebied kent heel wat unieke plaatsen die een prachtig uitzicht herbergen, waardoor menig gamer uren en uren zoet is met het verkennen van alle hoeken in de wereld. De engine zorgt er ook voor dat objecten op grote afstand soms ook de uitstraling van getekende art krijgen, wat dikwijls een zeer mooi zicht is.
Reflecties op het water zijn prachtig en ook de onderwaterwereld is rijk voorzien van afwisseling en detail. Daarnaast verdient de introscène ook een aparte vermelding. Het is een speciale cinematic die 2D artwork met 3D-modellen mixt en de speler meteen in het spel weet te betrekken. Je moet dit spel echt op hoge settings spelen om te zien wat Arenanet met Guild Wars 2 gedaan heeft en naar onze mening bevat de game toch een van de prachtigst ontworpen en rijkst gedetailleerde gamewerelden die ooit gemaakt werd.
Wat de audio betreft hebben we ook niet meteen reden tot klagen. Jeremy Soule, die onder andere The Elder Scrolls van muziek voorziet, heeft een zeer mooie soundtrack gecomponeerd. De muziek bestaat uit een mix van nieuwe deuntjes en enkele herwerkte stukjes uit de eerste game. Het enige minpunt is, na tientallen uren misschien niet meer dan logisch, dat je sommige muziekstukjes net iets te vaak hebt horen voorbijkomen en dus zelf je eigen mp3’tjes zult afspelen. Ook de geluidseffecten van wapens en voorwerpen zijn zeker niet mis, maar over het stemmenwerk hebben we voorlopig nog wat opmerkingen.
Het merendeel van de stemmen is zeer goed gedaan, maar in de laatste missies van de Personal Story zijn er regelmatig zinnen te bespeuren die niet van stemmen voorzien zijn. Of dit te wijten is aan een bug of het compleet ontbreken van de stemmen, is ons niet geweten. Hoe dan ook zorgt dit toch wel voor een kleine domper op de vreugde.
Helaas niet alleen rozengeur en maneschijn
Afsluiten doen we met nog enkele bemerkingen over de game. Zoals velen onder jullie allicht gelezen hebben, kende Guild Wars 2 niet meteen een perfecte start. Er waren tal van bugs en problemen opgedoken sinds de lancering van de titel en de populariteit zorgde voor een enorme druk op de servers. Intussen zijn de meeste serverproblemen achter de rug en heeft Arenanet tal van fixes doorgevoerd. Er zijn echter nog altijd een heel aantal vastgelopen events en bugs in de game te vinden en ook hebben we nog last van de typische balansproblemen in de Professions en diverse modi.
De wil van Arenanet om alles zo snel mogelijk op te lossen, geeft ons alvast veel hoop. Desondanks hebben we voor onze eindscore zeker rekening gehouden met al deze problemen, want het was misschien toch beter geweest dat Arenanet een aantal zaken, voornamelijk de high level content, grondiger getest had. Wel gaf de ontwikkelaar reeds aan om in de toekomst heel wat nieuwe content toe te voegen aan het basispakket, wat toch wel een heel mooie belofte is.
- Geen abonnementskosten
- Prachtige artstyle
- Sfeervolle soundtrack
- Afwisselende, interessante professions
- Dynamic events
- Grote focus op sociaal karakter
- Veel sterke, optionele bezigheden
- Balans niet overal op punt
- Bugs bij events en exploration
- Houdbaarheid endgame nog onzeker